Dowiedz sie więcej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dowiedz sie więcej

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Program i realizacja studiów

PROGRAM STUDIÓW

Kształcenie projektowe obejmuje: projektowanie graficzne, typografię, projektowanie w zakresie multimediów; zasady stosowania i przeznaczenie grafiki wektorowej, bitmapowej, podstawy animacji dwu - i trójwymiarowej oraz zalety stosowania technik mieszanych. Umiejętności te związane są ze specjalnościami, które oferuje profil studiów. Są to:
1. Przedmioty ogólnoplastyczne obligatoryjne:
- fotografia, 2 sem.
- kompozycja i teoria barwy (wiedza o barwie i formie), 1 sem.

2. Przedmioty ogólnoplastyczne do wyboru:
- rysunek i ilustracja, (2 semestry)
- grafika warsztatowa, (2 semestry)

3. Przedmioty teoretyczne
- historia grafiki, 1 sem.
- prawo autorskie, 1 sem.

4. Przedmioty kierunkowe
- typografia (typografia wydawnicza i na ekran, typografia ruchoma), 2sem.
- przygotowanie do druku (DTP), 1 sem.
- technologia cyfrowa - Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe InDesign,
Adobe Animate, Adobe After Effects2 sem.

Specjalności do wyboru: 2sem.

Grafika projektowa– (Blok zajęć profilowych) 2 sem.
- projektowanie identyfikacji graficznej (np. identyfikacja festiwali nauki / sztuki)
- system znaków informacyjnych (ścieżka rowerowa, szlak turystyczny, mapy)
- projektowanie informacji na ekran (nawigacja urządzeń)
- strategia kampanii społecznych (np. promujących zdrowy styl życia)
- projektowanie grafiki wydawniczej (typografia i ilustracja)
- funkcja opakowania – materiał konstrukcyjny i grafika (ekologia, zdrowie)

Animacja na potrzeby reklamy (Blok zajęć profilowych) 2 sem.

Kurs kierowany do wszystkich zainteresowanych grafiką ruchomą i animacją komputerową, zwłaszcza na potrzeby reklamy, telewizji, Internetu i mediów społecznościowych. Zawód motion designera jest poszukiwany na rynku i daje możliwości wykonywania twórczej i ciekawej pracy w agencjach reklamowych czy produkcjach telewizyjnych. Kurs obejmuje tematy z zakresu podstaw animacji wektorowej i bitmapowej,  dynamiki obrazu, czasowania, zależności obrazu i dźwięku, spójności i skuteczności przekazu, doboru formy do treści.
Proponowane zadania:
- ident/animowana wizytówka (wstęp animowanego portfolio)
- animowane logo
- projekty ramówek/broadcast
- ruchoma infografika
- animacja fotograficzna
- typografia kinetyczna
-  video clip

ORGANIZACJA ZAJĘĆ
  • dwa semestry,
  • zaoczny (sobota, niedziela),
  • zjazdy średnio 2 razy w miesiącu.

Do ukończenia studiów wymagane jest zaliczenie przedmiotów przewidzianych w programie studiów.

Dodatkowym warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest przygotowanie pracy dyplomowej w formie pisemnej.