Dostępne miasta: Łódź, Warszawa, Kraków, Bełchatów, Brodnica, Garwolin, Kielce, Ostrów Wielkopolski, Sieradz, Szczecinek, Tarnobrzeg, Zduńska Wola, Świdnica

O STUDIACH PODYPLOMOWYCH - PRAWO PRACY, KADR I UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH

OPIS I CELE KIERUNKU

PRAWO PRACY, KADR I UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH

Ofertę studiów kierujemy przede wszystkim do pracowników działów kadr, osób zarządzających zasobami pracy, działaczy związkowych oraz pracodawców i innych osób, które w swojej pracy zawodowej stosują prawo pracy, czy też zajmują się ubezpieczeniami społecznymi i pragną wzbogacić swoją dotychczasową wiedzę.
Ukończenie studiów pomoże absolwentom na zmianę kwalifikacji zawodowej lub znalezienie satysfakcjonującej pracy osobom, które dopiero zamierzają zająć się sprawami kadrowymi  i  tematyką ubezpieczeń społecznych. Dla osób pracujących w działach personalnych studia będą okazją do wymiany doświadczeń oraz zdobycie świeżego spojrzenia na dokonujące się zmiany w przepisach prawnych dotyczycących prawa pracy.
Celem studiów podyplomowych jest nabycie, pogłębianie i aktualizacja wiedzy z zakresu Prawa pracy, zagadnień dotyczących ubezpieczeń społecznych i podatkowych.

ADRESACI STUDIÓW I SYLWETKA ABSOLWENTA

 

Adresatami studiów są przede wszystkim osoby , które swoje przyszłe zatrudnienie wiążą z pracą w  działach kadrowo-płacowych jaki również dotychczasowi pracownicy działów HR, zarządzania personelem lub też Kadr, którzy chcą poszerzyć i zaktualizować swoją wiedzę i umiejętności z dziedziny kadrowo-płacowej i ubezpieczeń społecznych. Program studiów stanowi świetne repetytorium wiedzy dla już aktywnych specjalistów z zakresu kadr  i płac, ubezpieczeń społecznych.

Zgłębienie zagadnień prawa pracy, kadr, płac i ubezpieczeń społecznych - zwłaszcza po zmianach Kodeksu Pracy obowiązującego od 2016 i 2018 r. - umożliwi Absolwentom podjęcie pracy w strukturach działu kadr lub na stanowiskach samodzielnych specjalistów ds. kadr i płac.

OPIEKUN MERYTORYCZNY I WYKŁADOWCY

dr Agata Kołodziejska, Prof. SAN   (e – mail: podyplomowe@san.edu.pl)
doktor nauk prawnych, wykładowca akademicki, trener szkoleń i kursów zawodowych. Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego. Zajmowała stanowiska we władzach uczelni wyższych: Prodziekana, Dziekana i Rektora. Jest ekspertem w Instytucie Badawczym Ośrodka Przetwarzania Informacji. W ramach pełnionych funkcji współpracowała  z licznymi  instytucjami administracji publicznej, jednostkami wojskowymi, instytutami badawczymi, Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Polską Komisją Akredytacyjną, Ministerstwem Edukacji Narodowej, Generalnym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych, a także sektorem gospodarczym w ramach doradztwa z zakresu wdrażania nowych przepisów ustaw i rozporządzeń,  szkołami podstawowymi, gimnazjalnymi i ponadgimnazjalnych w zakresie prowadzenia wykładów i szkoleń tematycznych z zakresu prawa, zapoznając przy tym młodzież i dorosłych z całościową problematyką prawniczą. Czynny członek Rad Programowych, Prezydium Konferencji Rektorów Zawodowych Szkół Polskich. Zainteresowania naukowe związane są z zagadnieniami z zakresu prawa konstytucyjnego, prawa administracyjnego, procedury, ochroną danych osobowych i informacji przetwarzanych a także informacji niejawnych i problematyką międzynarodową. Jest autorką i współautorką wielu publikacji naukowych o zasięgu krajowym i międzynarodowym, programów nauczania, szkoleń i kursów. Jako trener realizowała i realizuje szkolenia z zakresu: prawnych aspektów ochrony danych osobowych i przetwarzania informacji niejawnej, ochrony osób i mienia, obszarów i obiektów, sytuacji kryzysowych, problematyki imprez masowych dla pracowników i kadry zarządzającej, a także sektora administracji publicznej, ordynacji wyborczych i całościowej problematyki prawa konstytucyjnego.

Od 2020 profesor uczelni SAN, od 2021 - członek Komisji Dyscyplinarnej przy Radzie Głównej Szkolnictwa Wyższego. Członek Rad Nadzorczy w spółkach prawa handlowego. 

dr Agnieszka Korzeniowska-Polak – specjalistka w zakresie prawa administracyjnego, radca prawny, członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi, zajmuje się badaniami w zakresie prawa administracyjnego procesowego, materialnego i ustrojowego, procedur sądowo-administracyjnych i postępowania egzekucyjnego w administracji. Uczestniczka konferencji i autorka publikacji z zakresu prawa administracyjnego. Członek organizacji: Polskiego Towarzystwa Legislacji, Stowarzyszenia Edukacji Administracji Publicznej, Stowarzyszenia Urzędników Stanu Cywilnego Rzeczypospolitej Polskiej.

dr Waldemar Szymański – prokurator, specjalista prawa karnego, zajmuje się badaniami naukowymi obejmującymi szeroko rozumianą ochronę dóbr kultury oraz dziedzictwa narodowego, ze szczególnym uwzględnieniem ochrony prawno-karnej oraz ochrony zabytkowych nieruchomości, prawno-karną ochroną znaków pieniężnych, w szczególności dolarów amerykańskich w ujęciu ich zabytkowego charakteru oraz aktualnej ochrony przed fałszowaniem a także badaniami dotyczącymi motywów i pobudek towarzyszących sprawcom czynów zabronionych.

dr Piotr Mikołajczyk – radca prawny, prowadzi badania naukowe w zakresie szeroko pojmowanego prawa cywilnego, ze szczególnym uwzględnieniem prawa spadkowego, a także prawa administracyjnego w kontekście prawnych aspektów funkcjonowania szeroko pojmowanej administracji publicznej (w tym prawa żywnościowego, dostępu do informacji publicznej) oraz funkcjonowania podmiotów leczniczych. Ponadto zainteresowania badawcze dotyczą kwestii związanych z umowami zawieranymi zarówno na zasadach ogólnych prawa cywilnego, jak i w reżimie prawa zamówień publicznych. Autor licznych publikacji dotyczących dziedziczenia, zwłaszcza gospodarstw rolnych oraz szeroko pojmowanego statusu notariusza, roli organów administracji publicznej w zapewnieniu bezpieczeństwa żywności oraz kwestiach odpowiedzialności podmiotów leczniczych za szeroko pojmowany błąd w sztuce lekarskiej.

dr Sławomir Peszkowski - doktor nauk socjologicznych, legislator, wykładowca akademicki, urzędnik państwowy z doświadczeniem na stanowiskach kierowniczych i eksperckich. Autor publikacji naukowych z zakresu prawa administracyjnego i sądowo-administracyjnego.  Obecnie pracownik Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego. Posiada doświadczenie w pracy na stanowiskach: eksperta, koordynatora sekcji, koordynatora zespołu ds. legislacji, Naczelnika Wydziału Analiz Prawnych, Orzecznictwa i Legislacji, doradca przewodniczącego KNF, Dyrektora departamentu edukacji. Zainteresowania badawcze i naukowe oscylują wśród zagadnień prawa administracyjnego i legislacji. 

dr Michał Krajewski – doradca podatkowy, posiada doświadczenie w pracy w Mazowieckim Urzędzie Celno-Skarbowym w Warszawie oraz Urzędzie Kontroli Skarbowej Ministerstwa Finansów. Nauczyciel akademicki.

dr Arkadiusz Kujawa – Naczelnik Wydziału Organizacyjnego dla Dzielnicy Śródmieście w Urzędzie m.st. Warszawy. Posiada doświadczenie na stanowiskach pracy naczelnika wydziału zarządzania strategicznego oraz naczelnika wydziału nieruchomości. Nauczyciel akademicki. 

dr Agata Drabek - doktor nauk prawnych; pracownik naukowy; autorka monografii o zatrudnieniu nielegalnym oraz innych publikacji z zakresu rynku pracy dotyczących m.in. profilowania pomocy dla bezrobotnych, bezrobotnych do 30. roku życia; ekspert w dziedzinie rynku pracy Regionalnego Związku Pracodawców Ziemi Łódzkiej "Lewiatan". Zainteresowania badawcze: swobodny przepływ pracowników w Unii Europejskiej, świadczenie usług w Unii Europejskiej, status obywateli państw trzecich w Unii Europejskiej, polityka zagraniczna i bezpieczeństwa w Unii Europejskiej, współpraca sądowa w sprawach cywilnych i karnych w Unii Europejskiej, zakaz dyskryminacji w prawie wspólnotowym i polskim, europejskie prawo pracy (równe traktowanie pracowników, umowa o pracę, zwolnienia grupowe, uprawnienia związane z rodzicielstwem, informacja i konsultacja pracowników, wynagrodzenie za pracę, czas pracy, ochrona pracy w Polsce i UE, odpowiedzialność pracowników), zatrudnienie w administracji publicznej (status pracowników samorządowych, zatrudnienie w służbie cywilnej), status urzędników w UE. Jest właścicielem firmy szkoleniowej - Klinika Wiedzy Agata Drabek. 

mgr Miron Maicki – posiada długoletnie doświadczenie w zakresie zarządzania, restrukturyzacji, alokacji i dywersyfikacji potencjału firmy. Ma doświadczenie zawodowe m.in. jako przewodniczący Rady Nadzorczej, ARLEN S.A., członek Rady Nadzorczej, ARTERIA S.A., Prezes Zarządu, Attis Holding S.A., dyrektor zarządzający: Bankowy Dom Brokerski S.A., Prezes Zarządu w Warszawskiej Izbie Samorządu. Posiada duże doświadczenie we współpracy z instytucjami państwowymi i samorządowymi.

mgr Beata Janik - radca prawny, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Łodzi, od 2007 roku prowadzi Kancelarię Radcy Prawnego w Tomaszowie Mazowieckim obsługującą zarówno podmioty samorządowe, przedsiębiorców prywatnych, jak i osoby fizyczne. Zakres usług kancelarii to obsługa prawna, jak i zastępstwo procesowe przed wszystkim sądami i organami administracji. Wcześniej gromadziła liczne doświadczenia w pracy, w spółce z udziałem Skarbu Państwa oraz spółkach komunalnych, pełniąc między innymi funkcję prokurenta. Wykładowca akademicki, nauczyciel mianowany, egzaminator w zawodzie technik ekonomista, trener szkoleń unijnych, Inspektor Ochrony Danych, posiada uprawnienia do zasiadania w radach nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego, recenzent pytań do standaryzacji z zakresu przedsiębiorczości. Autorka kliku publikacji z zakresu prawnych aspektów administracji rządowej i samorządowej, zamówień publicznych i przedsiębiorczości.
Praktyka zawodowa oraz zainteresowania naukowe i prawne obejmują szeroko rozumiane prawo samorządowe, a także prawo pracy, w tym samorządowe prawa pracy, prawo zamówień publicznych, nieruchomości, obsługa deweloperska, prawo z zakresu ochrony danych osobowych, prawo i postępowanie administracyjne, zarządzanie kadrami w jednostkach samorządu terytorialnego.

Klinika Wiedzy Agata Drabek ma bogate doświadczenie w zakresie szkoleń realizowanych dla branży medycznej, ochrony, farmaceutycznej, włókienniczej, spółdzielczej. Dodatkowym argumentem jest fakt, iż firma ta stanowi merytoryczne wsparcie przy projektach naukowo-badawczych prowadzonych przez przychodnie, co świadczy o jej dużym potencjale naukowym. Kadra wykorzystywana do prowadzenia szkoleń to uznane nazwiska w świecie medycyny, jak również osoby zajmujące kluczowe stanowiska w instytucjach związanych z opieką zdrowotną.. Dodatkowo imponująco przedstawia się ilość szkoleń przeprowadzonych dla sektora służby zdrowia zarówno o charakterze medycznym, jak tych związanych z IT, prawem czy zarządzaniem.
Co więcej, firma Klinika Wiedzy Agata Drabek od ponad roku stanowi merytoryczne wsparcie dla firmy Neuca S.A. w cyklu konferencji organizowanych dla placówek służby zdrowia, prezentując zagadnienia związane w szczególności z prawem pracy, ochroną danych osobowych czy bezpieczeństwem informatycznym.
Klinika Wiedzy jest od prawie dwóch lat stanowi merytoryczne wsparcie w zakresie doradztwa strategicznego dla kluczowych firm z województwa łódzkiego z branży tekstylnej, zrzeszonych stowarzyszeniu , w Łódzkim Klastrze Tekstylno-Odzieżowym Nowa Ziemia Obiecana, którego utworzenia inicjatorem była właśnie firma Klinika Wiedzy, w osobie Pani Agaty Drabek.

PROGRAM I REALIZACJA STUDIÓW

PROGRAM STUDIÓW

 1. Zagadnienia ogólne prawa pracy.
 2. Stosunek pracy i czas pracy.
 3. Ubezpieczenia społeczne i zdrowotne w Polsce.
 4. Wynagrodzenia ze stosunku pracy i ich ochrona.
 5. Wynagrodzenia na podstawie umów cywilnoprawnych.
 6. Odpowiedzialność pracowników i pracodawców.
 7. Postępowanie sądowe z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych.
 8. Pozapłacowe świadczenia pracownicze.
 9. Obowiązki pracodawcy w zakresie rozliczeń publiczno-prawnych.
10. Europejskie prawo pracy.
11. Urlopy pracownicze i zwolnienia od pracy.
12. Zasady zatrudniania osób niepełnosprawnych.
13. Zatrudnianie cudzoziemców.
14. Dokumentacja kadrowa i dokumentacja ZUS.
15. Analiza rynku pracy.
16. Układy i porozumienia zbiorowe pracy.
17. Świadczenia długo i krótkoterminowe.
18. Ochrona danych osobowych i przetwarzanie informacji.
19. Mobbing i dyskryminacja.
20. Zarządzanie kadrami w korporacjach międzynarodowych.
21. Związki zawodowe i Rady Pracownicze.

ORGANIZACJA ZAJĘĆ
  • dwa semestry, 
  • system zaoczny (zajęcia w soboty i niedziele),
  • zjazdy średnio 2 razy w miesiącu,
  • liczba godzin dydaktycznych: 180 (w tym seminarium/projekt).

Do ukończenia studiów wymagane jest zaliczenie przedmiotów przewidzianych w programie studiów.
Dodatkowym warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest zdanie egzaminu końcowego.

ZASADY NABORU

WYMAGANIA STAWIANE KANDYDATOM

Wymagamy od kandydatów ukończonych studiów: minimum I stopnia.

SKŁADANIE DOKUMENTÓW ELEKTRONICZNIE

Zanim Państwo prześlą dokumenty elektronicznie -należy ustalić telefonicznie, 
czy dział przyjmuje już dokumentację na wybrany kierunek (tel. +48 666 347 889, 42 664 66 99)

Wymagane dokumenty on-line:

  • skan dyplomu ukończenia studiów,
  • potwierdzenie dokonania opłaty wpisowego,
  • skan wypełnionego i podpisanego formularza rekrutacyjnego,
  • skan podpisanego kwestionariusza z https://e-rekrutacja.san.edu.pl/Default.aspx 
  • skan 1-go egzemplarza wypełnionej i podpisanej umowy o świadczenie nauki na studiach podyplomowych (przy składaniu dokumentów w dziale należy dostarczyć 2 egzemplarze)

Dokumenty znajdą Państwo w zakładce: DLA SŁUCHACZA/DOKUMENTY

Przed pojawieniem się w dziale należy ustalić telefonicznie
termin i godzinę wizyty (+48 42 664 66 99, +48 42 664 66 11)

Wymagane dokumenty:

  • oryginał i ksero dyplomu ukończenia studiów (oryginał jedynie do wglądu),
  • potwierdzenie dokonania opłaty wpisowego,
  • wypełniony i podpisany formularz rekrutacyjny,
  • 1 zdjęcie (3,5 cm  x 4,5 cm) przypięte do formularza rekrutacyjnego,
  • 2 wypełnione i podpisane umowy o świadczenie nauki na studiach podyplomowych.

Dokumenty znajdą Państwo w zakładce: DOKUMENTY

SKŁADANIE DOKUMENTÓW W DZIALE STUDIÓW PODYPLOMOWYCH

OPŁATY ZA STUDIA

WPISOWE

100 zł

CENA ZA STUDIA- OPŁATA JEDNORAZOWA

3600 zł

CENA ZA STUDIA - 2 RATY

2 x 1900 zł

CENA ZA STUDIA - OPŁATA RATALNA - 8 RAT

8 x 500 zł

Wybierz kategorię studiów, którą jesteś zainteresowany:

studia podyplomowe tańsze o 600 zł

RAZEM RAŹNIEJ I TANIEJ -PROMOCJA

DOFINANSOWANIE KFS NA STUDIA PODYPLOMOWE I MBA

PSYCHOLOGIA 2024/2025

STUDIA MBA

ZARZĄDZANIE 2024/2025

POMOC SPOŁECZNA 2024/2025

BEZPIECZEŃSTWO 2024/2025

GRAFIKA, VIDEO, PR, SOCIAL MEDIA, DZIENNIKARSTWO 2023/2024

FINANSE I RACHUNKOWOŚĆ 2024/2025

IT (FRONTEND) 2024/2025

LOGISTYKA (LEAN LEADER, LEAN SIX SIGMA) 2024/2025