RODO, OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH - AUDYT WEWNĘTRZNY PRAWO I ADMINISTRACJA 2021/22

Dostępne miasta: Łódź
OPIS I CELE KIERUNKU

Celem Studiów jest przygotowanie do pełnienia kluczowej roli w nowym systemie ochrony danych osobowych – RODO, a także wyposażenie słuchaczy w wiedzę i umiejętności pozwalające na monitorowanie przestrzegania przepisów RODO oraz innych przepisów aktów Unii Europejskiej i państw członkowskich o ochronie danych. Realizowany program i warsztaty obejmują najważniejsze zagadnienia z zakresu nauk prawnych i pozaprawnych.

Słuchacze zdobędą wiedzę na temat szczegółów procesów przetwarzania danych, systemów informatycznych oraz zabezpieczeń stosowanych u administratora w celu oceny spełnienia wymogów a także umiejętności pozwalające na szacowanie ryzyka w jednostce organizacyjnej oraz systemów informatycznych, środków technicznych w celu ich właściwego dobierania i wdrażania z należytym uwzględnieniem ryzyka związanego z operacjami przetwarzania danych.
 Program zapewnia poznanie aspektów dotyczących audytu, kontroli zarządczej, szacowania ryzyka, zamówień publicznych, zasady konkurencyjności oraz prawa gospodarczego – w zakresie wymaganym przez RODO,  zdobycie wiedzy o prawnych regulacjach ochrony danych w działalności organizacji oraz metodologii pracy audytora, a w szczególności:  opracowywania klasyfikacji przepisów prawa, oceny efektywności materiału audytowego, przygotowywanie wniosków, oceny procesów oraz raportu audytowego.

ADRESACI STUDIÓW I SYLWETKA ABSOLWENTA

Adresatami są absolwenci kierunkowych studiów magisterskich, inżynierskich lub licencjackich, głównie zaś osoby zajmujące się szeroko rozumianą problematyką ochrony informacji, w tym biznesowych i danych osobowych we wszystkich sektorach gospodarki (pracownicy przedsiębiorstw i firm, administracji państwowej i samorządowej, służb mundurowych) – tj. osoby kierujące lub przygotowujące  się do pracy w pionach ochrony danych osobowych i informacji niejawnych, a także odpowiadające za politykę bezpieczeństwa w swoich jednostkach organizacyjnych. Studia polecamy pracownikom różnych sektorów administracji publicznej, bankowości, pracownikom jednostek sektora rynków finansowych, osobom pełniącym funkcję Administratora Ochrony Danych Osobowych, osobom bezpośrednio zajmującym się kontrolą i nadzorem w jednostkach prywatnych i publicznych oraz przedstawicielom innych zawodów, którzy zostali oddelegowani do pełnienia funkcji Inspektora Ochrony Danych Osobowych IOD/DPO od dnia 25 maja 2018 roku.

Absolwent  studiów podyplomowych zdobędzie wiedzę i umiejętności zgodne z założonymi efektami kształcenia, pozna najważniejsze postanowienia z zakresu przepisów prawa wymaganych w procesie audytu bezpieczeństwa informacji wymaganych przez: RODO, prawa bankowego, ustawy o rachunkowości, rozporządzeń oraz innych wydanych aktów prawnych w stopniu umożliwiającym pełnienie kluczowej roli w nowym systemie ochrony danych od dnia 25 maja 2018 r.
Pozna aspekty dotyczące audytu, kontroli zarządczej, szacowania ryzyka, zamówień publicznych, zasady konkurencyjności oraz prawa gospodarczego – w zakresie wymaganym przez RODO; zdobędzie wiedzę o prawnych regulacjach ochrony danych w działalności organizacji oraz metodologii pracy audytora, a w szczególności:  opracowywania klasyfikacji przepisów prawa, oceny efektywności materiału audytowego, przygotowywanie wniosków, oceny procesów oraz raportu audytowego. Zostanie wyposażony w wiedzę i umiejętności pozwalające na szacowanie ryzyka w jednostce organizacyjnej oraz systemów informatycznych, środków technicznych w celu ich właściwego dobierania i wdrażania z należytym uwzględnieniem ryzyka związanego z operacjami przetwarzania danych.
Ukończenie studiów wiąże się ze zwiększeniem możliwości  zatrudnienia absolwenta w przedmiocie wykonywania zadań Inspektora Ochrony Danych Osobowych w sektorze publicznym i prywatnym stosownie do motywu 97 RODO, a także pozwoli na przygotowanie kompleksowej dokumentacji wewnętrznej firmy z zakresu ochrony danych osobowych.

Absolwenci studiów podyplomowych mają możliwość uzyskania certyfikatu w zakresie Inspektora Ochrony Danych.

OPIEKUN MERYTORYCZNY I WYKŁADOWCY

dr Agata Kołodziejska, Prof. SAN   (e – mail: podyplomowe@san.edu.pl)
doktor nauk prawnych, wykładowca akademicki, trener szkoleń i kursów zawodowych. Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego. Zajmowała stanowiska we władzach uczelni wyższych: Prodziekana, Dziekana i Rektora. Jest ekspertem w Instytucie Badawczym Ośrodka Przetwarzania Informacji. W ramach pełnionych funkcji współpracowała  z licznymi  instytucjami administracji publicznej, jednostkami wojskowymi, instytutami badawczymi, Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Polską Komisją Akredytacyjną, Ministerstwem Edukacji Narodowej, Generalnym Inspektorem Ochrony Danych Osobowych, a także sektorem gospodarczym w ramach doradztwa z zakresu wdrażania nowych przepisów ustaw i rozporządzeń,  szkołami podstawowymi, gimnazjalnymi i ponadgimnazjalnych w zakresie prowadzenia wykładów i szkoleń tematycznych z zakresu prawa, zapoznając przy tym młodzież i dorosłych z całościową problematyką prawniczą. Czynny członek Rad Programowych, Prezydium Konferencji Rektorów Zawodowych Szkół Polskich. Zainteresowania naukowe związane są z zagadnieniami z zakresu prawa konstytucyjnego, prawa administracyjnego, procedury, ochroną danych osobowych i informacji przetwarzanych a także informacji niejawnych i problematyką międzynarodową. Jest autorką i współautorką wielu publikacji naukowych o zasięgu krajowym i międzynarodowym, programów nauczania, szkoleń i kursów. Jako trener realizowała i realizuje szkolenia z zakresu: prawnych aspektów ochrony danych osobowych i przetwarzania informacji niejawnej, ochrony osób i mienia, obszarów i obiektów, sytuacji kryzysowych, problematyki imprez masowych dla pracowników i kadry zarządzającej, a także sektora administracji publicznej, ordynacji wyborczych i całościowej problematyki prawa konstytucyjnego.

Od 2020 profesor uczelni SAN, od 2021 - członek Komisji Dyscyplinarnej przy Radzie Głównej Szkolnictwa Wyższego. Członek Rad Nadzorczy w spółkach prawa handlowego. 

dr Agnieszka Korzeniowska-Polak – specjalistka w zakresie prawa administracyjnego, radca prawny, członek Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Łodzi, zajmuje się badaniami w zakresie prawa administracyjnego procesowego, materialnego i ustrojowego, procedur sądowo-administracyjnych i postępowania egzekucyjnego w administracji. Uczestniczka konferencji i autorka publikacji z zakresu prawa administracyjnego. Członek organizacji: Polskiego Towarzystwa Legislacji, Stowarzyszenia Edukacji Administracji Publicznej, Stowarzyszenia Urzędników Stanu Cywilnego Rzeczypospolitej Polskiej.

dr Waldemar Szymański – prokurator, specjalista prawa karnego, zajmuje się badaniami naukowymi obejmującymi szeroko rozumianą ochronę dóbr kultury oraz dziedzictwa narodowego, ze szczególnym uwzględnieniem ochrony prawno-karnej oraz ochrony zabytkowych nieruchomości, prawno-karną ochroną znaków pieniężnych, w szczególności dolarów amerykańskich w ujęciu ich zabytkowego charakteru oraz aktualnej ochrony przed fałszowaniem a także badaniami dotyczącymi motywów i pobudek towarzyszących sprawcom czynów zabronionych.

dr Piotr Mikołajczyk – radca prawny, prowadzi badania naukowe w zakresie szeroko pojmowanego prawa cywilnego, ze szczególnym uwzględnieniem prawa spadkowego, a także prawa administracyjnego w kontekście prawnych aspektów funkcjonowania szeroko pojmowanej administracji publicznej (w tym prawa żywnościowego, dostępu do informacji publicznej) oraz funkcjonowania podmiotów leczniczych. Ponadto zainteresowania badawcze dotyczą kwestii związanych z umowami zawieranymi zarówno na zasadach ogólnych prawa cywilnego, jak i w reżimie prawa zamówień publicznych. Autor licznych publikacji dotyczących dziedziczenia, zwłaszcza gospodarstw rolnych oraz szeroko pojmowanego statusu notariusza, roli organów administracji publicznej w zapewnieniu bezpieczeństwa żywności oraz kwestiach odpowiedzialności podmiotów leczniczych za szeroko pojmowany błąd w sztuce lekarskiej.

dr Sławomir Peszkowski - doktor nauk socjologicznych, legislator, wykładowca akademicki, urzędnik państwowy z doświadczeniem na stanowiskach kierowniczych i eksperckich. Autor publikacji naukowych z zakresu prawa administracyjnego i sądowo-administracyjnego.  Obecnie pracownik Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego. Posiada doświadczenie w pracy na stanowiskach: eksperta, koordynatora sekcji, koordynatora zespołu ds. legislacji, Naczelnika Wydziału Analiz Prawnych, Orzecznictwa i Legislacji, doradca przewodniczącego KNF, Dyrektora departamentu edukacji. Zainteresowania badawcze i naukowe oscylują wśród zagadnień prawa administracyjnego i legislacji. 

dr Michał Krajewski – doradca podatkowy, posiada doświadczenie w pracy w Mazowieckim Urzędzie Celno-Skarbowym w Warszawie oraz Urzędzie Kontroli Skarbowej Ministerstwa Finansów. Nauczyciel akademicki.

dr Arkadiusz Kujawa – Naczelnik Wydziału Organizacyjnego dla Dzielnicy Śródmieście w Urzędzie m.st. Warszawy. Posiada doświadczenie na stanowiskach pracy naczelnika wydziału zarządzania strategicznego oraz naczelnika wydziału nieruchomości. Nauczyciel akademicki. 

dr Agata Drabek - doktor nauk prawnych; pracownik naukowy; autorka monografii o zatrudnieniu nielegalnym oraz innych publikacji z zakresu rynku pracy dotyczących m.in. profilowania pomocy dla bezrobotnych, bezrobotnych do 30. roku życia; ekspert w dziedzinie rynku pracy Regionalnego Związku Pracodawców Ziemi Łódzkiej "Lewiatan". Zainteresowania badawcze: swobodny przepływ pracowników w Unii Europejskiej, świadczenie usług w Unii Europejskiej, status obywateli państw trzecich w Unii Europejskiej, polityka zagraniczna i bezpieczeństwa w Unii Europejskiej, współpraca sądowa w sprawach cywilnych i karnych w Unii Europejskiej, zakaz dyskryminacji w prawie wspólnotowym i polskim, europejskie prawo pracy (równe traktowanie pracowników, umowa o pracę, zwolnienia grupowe, uprawnienia związane z rodzicielstwem, informacja i konsultacja pracowników, wynagrodzenie za pracę, czas pracy, ochrona pracy w Polsce i UE, odpowiedzialność pracowników), zatrudnienie w administracji publicznej (status pracowników samorządowych, zatrudnienie w służbie cywilnej), status urzędników w UE. Jest właścicielem firmy szkoleniowej - Klinika Wiedzy Agata Drabek. 

mgr Miron Maicki – posiada długoletnie doświadczenie w zakresie zarządzania, restrukturyzacji, alokacji i dywersyfikacji potencjału firmy. Ma doświadczenie zawodowe m.in. jako przewodniczący Rady Nadzorczej, ARLEN S.A., członek Rady Nadzorczej, ARTERIA S.A., Prezes Zarządu, Attis Holding S.A., dyrektor zarządzający: Bankowy Dom Brokerski S.A., Prezes Zarządu w Warszawskiej Izbie Samorządu. Posiada duże doświadczenie we współpracy z instytucjami państwowymi i samorządowymi.

mgr Beata Janik - radca prawny, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Łodzi, od 2007 roku prowadzi Kancelarię Radcy Prawnego w Tomaszowie Mazowieckim obsługującą zarówno podmioty samorządowe, przedsiębiorców prywatnych, jak i osoby fizyczne. Zakres usług kancelarii to obsługa prawna, jak i zastępstwo procesowe przed wszystkim sądami i organami administracji. Wcześniej gromadziła liczne doświadczenia w pracy, w spółce z udziałem Skarbu Państwa oraz spółkach komunalnych, pełniąc między innymi funkcję prokurenta. Wykładowca akademicki, nauczyciel mianowany, egzaminator w zawodzie technik ekonomista, trener szkoleń unijnych, Inspektor Ochrony Danych, posiada uprawnienia do zasiadania w radach nadzorczych spółek z udziałem Skarbu Państwa oraz jednostek samorządu terytorialnego, recenzent pytań do standaryzacji z zakresu przedsiębiorczości. Autorka kliku publikacji z zakresu prawnych aspektów administracji rządowej i samorządowej, zamówień publicznych i przedsiębiorczości.
Praktyka zawodowa oraz zainteresowania naukowe i prawne obejmują szeroko rozumiane prawo samorządowe, a także prawo pracy, w tym samorządowe prawa pracy, prawo zamówień publicznych, nieruchomości, obsługa deweloperska, prawo z zakresu ochrony danych osobowych, prawo i postępowanie administracyjne, zarządzanie kadrami w jednostkach samorządu terytorialnego.

Klinika Wiedzy Agata Drabek ma bogate doświadczenie w zakresie szkoleń realizowanych dla branży medycznej, ochrony, farmaceutycznej, włókienniczej, spółdzielczej. Dodatkowym argumentem jest fakt, iż firma ta stanowi merytoryczne wsparcie przy projektach naukowo-badawczych prowadzonych przez przychodnie, co świadczy o jej dużym potencjale naukowym. Kadra wykorzystywana do prowadzenia szkoleń to uznane nazwiska w świecie medycyny, jak również osoby zajmujące kluczowe stanowiska w instytucjach związanych z opieką zdrowotną.. Dodatkowo imponująco przedstawia się ilość szkoleń przeprowadzonych dla sektora służby zdrowia zarówno o charakterze medycznym, jak tych związanych z IT, prawem czy zarządzaniem.
Co więcej, firma Klinika Wiedzy Agata Drabek od ponad roku stanowi merytoryczne wsparcie dla firmy Neuca S.A. w cyklu konferencji organizowanych dla placówek służby zdrowia, prezentując zagadnienia związane w szczególności z prawem pracy, ochroną danych osobowych czy bezpieczeństwem informatycznym.
Klinika Wiedzy jest od prawie dwóch lat stanowi merytoryczne wsparcie w zakresie doradztwa strategicznego dla kluczowych firm z województwa łódzkiego z branży tekstylnej, zrzeszonych stowarzyszeniu , w Łódzkim Klastrze Tekstylno-Odzieżowym Nowa Ziemia Obiecana, którego utworzenia inicjatorem była właśnie firma Klinika Wiedzy, w osobie Pani Agaty Drabek.

Wybierz kategorię studiów, którą jesteś zainteresowany:

PR MARKETING 2021/22

PEDAGOGIKA 2021/22

POMOC SPOŁECZNA 2021/22

BEZPIECZEŃSTWO 2021/22

FINANSE I RACHUNKOWOŚĆ 2021/22

PSYCHOLOGIA 2021/22

LOGISTYKA (LEAN LEADER 2021/22

IT (FRONTEND, GRAFIKA) 2021/22